fredag, juli 30, 2010

1 lägenhet fattigare...

...men desto mer pengar på banken!! I alla fall över helgen, sen ska lånet betalas och då finns det inte mycket kvar. Det känns i alla fall riktigt bra :)

Landet var skönt. När jag kom på söndagen var det molnigt och lite regn så det var skönt att kunna krypa upp framför brasan med en bok. På måndagen var det ungefär samma väder men då var jag ute och sprang en sväng. Det kändes underbart att vara helt själv i skogen och kunna släppa allt. Efter det blev det ett snabbt dopp i sjön och bastu på det. När tisdagen kom kom även solen och jag parkerade mig på bryggan med en bok och musik. Även denna dag blev det en springtur och bad. Tänk vad underbart håret blir när man tvättar det i sjön!! Onsdag = sol och bad. Hjälpte även till med det sista på nya toan innan regnet skulle komma. Och mycket riktigt kom det på natten. När vi sedan skulle hem hann vi inte många meter innan vi upptäckte att det var punktering på ena bakhjulet. Så det var bara att packa ur allt för att komma åt reservdäcket, montera av och på och lassa in allt igen. En sväng om mormor och sen bar det av, i 80 km/h. Det är ganska segt om du undrar!
Det är lustigt hur tiden står stilla däruppe. Det kunde lika gärna varit en sommar för fem eller tio år sedan. Jag älskar verkligen det stället.

Så nu är man alltså hemma igen. Jag sitter och funderar på vad jag ska hitta på en kväll som denna. Just nu är det nog uppehåll men det har regnat väldigt mycket idag. Väldigt mycket. Vad är en fredag utan fredagsmys? Tom. Men det är lika bra att jag vänjer mig. Bestämde mig för att det får vara nog nu. Inte en gång till. Jag föddes inte flodhäst och jag ska inte leva som en heller (inget ont om flodhästar men det är inget för mig!). Stod emot alla frestelser på landet, så jag ska fixa detta också.

Gjorde ett kort idag, till fars dag (som är om några månader!) men jag har inte lyckats fixa till ett bra fotoställe ännu. Dessutom hittar jag inte min kamera så det får bli en annan dag. Nu ska jag fixa lite middag och hitta någon bra (tveksamt) film att fördriva tiden med. I morgon blir det dagstur till Borås och en trevlig pysselbutik där.

Puss å kram

1 kommentar :

'Kind words are worth much but cost very little'