måndag, juli 12, 2010

Full rulle

Som du kanske vet så är jag mitt uppe i renovering av nya lägenheten samt en kommande flytt. Det känns som om vi har hållit på i evigheter, men det är faktiskt inte mer än 19 dagar sen jag fick nycklarna i min hand. På denna (korta) tid har vi målat alla tak, slipat golv samt lagt in nytt i 3 rum, slipat, grundat och målat alla dörrlister, tapetserat alla väggar med cover up och sedan målat dessa (vissa upp till fyra gånger) och tapetserat två fondväggar. I början var såg man skillnaden i minsta lilla grej man gjorde och det sporrar! Men när jag i förra veckan insåg att det krävdes ett fjärde lager färg i arbetsrummet deppade jag ihop totalt. Det är jobbig och väldigt tråkigt att arbeta när man inte ser resultat och vid det laget var jag ganska trött. Men efter en heldags vila var jag tillbaka och i helgen tog det fart igen. Så idag måste jag köpa färg igen (tredje gången på mindre än en vecka som jag tittar in på jobbet) och påfyll av tapeter. Vi räknade lite fel...

På torsdag går flyttlasset och sen har jag helgen på mig att fixa och barnsäkra lägenheten innan E kommer med lilla P. Det är alltid lika kul med besök :)

Puss å kram

1 kommentar :

  1. Hej!

    Nu har jag lagt in din länk till Bloggrundan - http://minbloggrunda.blogspot.com/. Har jobbat mycket och känner att det är skönt med semester. Smitit från solen och gör detta. Själv har jag inte haft tid till något kreativt pyssel alls på flera månader men nu är jag lite sugen. Ha en fortsatt skön sommar.
    Lisbet - articsisters

    SvaraRadera

'Kind words are worth much but cost very little'