måndag, mars 12, 2012

Fotoinspiration

Nu har vi kommit till andra veckan i vår utmaningsmånad på YouDo :) Jag vet inte hur det är mer er andra där ute i landet men jag är sååå redo för vår nu! Och de senaste helgerna har vi i alla fall här på västkusten haft riktigt härligt väder med strålande sol.

Min utmaning till er alla den här veckan är att skapa något utifrån det här våriga fotot (taget av min fina vän Josefine)

Själv inspirerades jag av dom härliga färgerna och valde att göra ett kort som inte alls hade med blommor att göra. Tips! – Om du har ett kort, klädesplagg eller något annat som du inspireras av, titta lite närmre och se vad du kan använda som inspiration. Det behöver inte alltid vara det man tänker på ;)

Först ritade jag upp ett mönster på ett vanligt papper som jag sedan klippte isär (göm inte att namnge bitarna innan, ex 1, 2, 3, så att du vet hur allt ska sitta ihop!). Sedan var det bara att välja vilket papper som skulle vara var. Några av de enfärgade papprena stämplade jag med en bakgrundsstämpel och embossade med ett klart embossingpulver. Detta gjorde jag även på några av dom ställen jag valde att låta kortbasen synas. För det där lilla extra tog jag fram symaskinen och zickzackade mer eller mindre överallt! hihi :)

Till texten på kortet tog jag en av ramarna från pratbubblorna men maskerade texten så att jag sedan kunde skriva dit ett eget ord. Och med några 3D dots bakom pratbubblan så var kortet klart! Nu vill vi gärna se hur DU inspireras av fotot. Kom även tillbaka i veckan och se vad Petra, Monica och Johanna har gjort!

This week's challenge at YouDo is a photo inspiration. I wanted to make a card with the gorgeous colors, and not just flowers that may have been the obvious choise.

Puss å kram


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'