torsdag, maj 03, 2012

Födelsedagskalender

Den här veckan firar vi ett år på YouDo-bloggen med massa inspiration! Så om du inte redan har varit där och tittat så tycker jag att du hoppar dit :)


Förr hade jag koll på allas födelsedagar eftersom jag hade en bordskalender som påminde mig om allt viktigt. Man skulle ju kunna tro att jag har ännu bättre koll med all smart teknik som finns idag, men tyvärr har jag inte det. Många kommer jag ihåg i alla fall, men om det är lite rörigt så glöms det lätt bort en födelsedag eller två. Så idag tänkte jag visa en smart liten födelsedagskalender, som håller år efter år!


Basen är gjort av minibags, och eftersom jag ville ha en riktigt färgsprakande kalender så valde jag dom vita. Sedan stämplade jag månaden direkt på påsen i samma färg som jag valt på bakgrundspappret till skälva kalendern. För att det inte ska bli för smått när man ska skriva, så gjorde jag dag 1-16 på ena sidan och resten på den andra.


Till sist band jag ihop allt med två ringar som kläddes med massa band i samma färger som på resten av kalendern. Hade tänkt att dela med mig av en pdf med kalendersidorna för er som vill göra en egen, men jag får inte till det så antingen gör ni sidorna själva eller lämnar en kommentar här så mailar jag över dom :)

This is a birthday calendar, for all of us who are having a hard time remembering all those birthdays or just wanna have a cute thing on our desk :) Lots of fun and bright colors!

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'