söndag, oktober 06, 2013

presentask på 5 minuter

Nog för att det är kul att göra egna presentaskar och avancerade inslagningar, men ibland är det inte fel med en enkel modell heller. Sist ut i min presentvecka har jag tre askar som alla tog max fem minuter att göra (per ask ;) ) där jag användt mig av You Do's små vita askar. Dessa askar är väldigt användbara till väldigt mycket (se även detta tidigare inlägg)!

myransbo_ask1

På första asken gjorde jag ett hål i locket och fäste en öljett. Därefter trädde jag i rött, rosa och orangea band och fäste på insidan. Locket fick även en snygg bård av tunn folietejp.

myransbo_ask2

Ask nr två har även den ett dekorativt lock, den här gången med lite mönstrat papper. Jag har använt baksidan på Happy Clouds och genom att vrida på ränderna i lite olika vinklar skapade jag ett eget mönster.

myransbo_ask3

Sista asken är dekorerad längst ner med tunn svart washitejp och detsamma på lockets kant. För att snygga till asken och ge den en lite lyxig look penslade jag på med dekopagelim.

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'