onsdag, februari 05, 2014

brush script, dag två

Idag fick jag äntligen tag på en ny lite mindre pensel till kursen Life Scripted som håller på just nu. Så i eftermiddags satte jag mig ned och började öva på alfabetet. Det är faktiskt svårare än vad man kan tro. Särskilt att få bokstäverna att flyta samman på ett snyggt sätt. Och då ska vi inte prata om versaler, det blir inte direkt vackert. Men på sitt sätt är det nog det. Måste bara lämna min trygghetszon och våga (haha, där kom det) släppa på kontrollen.


Have fun. Ja, det hade jag verkligen! Förstår Kal när hon säger att hon kan ägna sig åt brush script en hel dag. Det var tur att jag köpte på mig lite mer gouache, det går åt en del när man väl sätter igång. Nästa gång ska jag nog testa mina Mister Huey's. 

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'