måndag, september 08, 2014

orka

Jag igen. Ok, jag vet vad du tänker. Hade hon tänkt att börja blogga nu också? Eh, det är väl kanske inte den smartaste idén du kommit på Lisa. Vem orkar läsa liksom? Och har du verkligen tid? Ok, om jag får lägga mig i lite här nu, det är faktisk jag som skriver. Nej, ska ska inte börja blogga. Jag behöver bara skriva av mig. Det är alldeles fullt i huvudet och någonstans måste det ta vägen. Eftersom jag sedan två veckor tillbaka bara jobbar deltid så har det dykt upp ytterligare tankar och känslor, vissa nya men många gamla som jag trodde jag hade lämnat bakom mig. Och jag vill inte störa folk med allt som dyker upp, när det liksom etsar fast sig och vägrar släppa taget. Fast ibland kanske jag bara känner för att dela med mig av, tja vem vet. 

Som nu. Jag har börjat plugga. Tanken var väl från början att jag skulle ha nytta av det på jobbet. Men det blev ju som det blev med den saken. Men jag har ju kommit in, så varför inte? Det är lite sånt där HTML och PHP, och annat trevligt som man stöter på om man tittar bakom kulisserna. Har ingen kunskap sedan innan. Jo öresten, nu ljög jag. Jag fick typ 6 timmars genomgång för tre år sedan i HTML där jag fick leka i Dreamweaver och bygga fula klossar. Eller nåt sånt. Så jag vet ju faktiskt lite. Men efter att ha öppnat boken och börja läsa om historian och alla olika varianter av HTML så vet jag ärligt talat inte riktigt vad jag gett mig in på. Det är mycket att lagra om man säger så. Och då har jag precis berättat att det är ganska fullt i mitt huvud redan. Tack för det. Så idag skulle jag börja med min första övning. Det gick sådär. Sitter sen många år tillbaka med en (väldigt fin) Mac men det verkar inte vara så populärt. Man hänvisar visserligen till olika program för att alla ska kunna hitta något som passar, men då kan det vara bra att också uppdatera allas instruktioner. Jag blev lite smått tokig om man säger så. Fick tillslut lägga ner hela skiten och hoppas på bättre tur i morgon istället. Orka liksom. Så jag gick ut i köket för att plocka upp min nya råsaftcentrifug. Det var nämligen så att min gamla gav upp förra veckan. Där stod jag med massa frukt och grönt och hela skiten börjar låta som den ska explodera. Förra gången det hände försökte jag vänta en stund men det gick sådär. Den här gången insåg jag att den hade gjort sitt. Så idag införskaffade jag en ny. Rea. Inte den bästa på marknaden, långt ifrån men min ekonomi tillåter inte sånt just nu. Så jag tog en som skulle funka ok om man bara kör lite då och då. Sa jag föresten att jag tappade kartongfan på foten? Suck, ibland alltså... Spontant så är jag väl nöjd med den. Den rymmer betydligt mer än min gamla vilket är ett stort plus. Det som stör mig mest är att den inte är så bra på att sila. Det som är absolut viktgast för mig. Men å andra sidan tror jag att jag kan ta stora silen direkt under, så det löser sig nog. 

Vet du. Det har börjat regna igen.

Puss å kram, å dröm sött

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'