måndag, oktober 20, 2014

när självförtroendet tryter

Alltså, ibland är livet lustigt. Under en riktigt lång tid hade jag väldigt lite att göra på jobbet. Jag tänker inte gå in på detaljer men jag var inte direkt den som fick första tjing på jobb om man säger så. Av många olika anledningar. I alla fall. Nu är jag inte längre kvar på den arbetsplatsen, utan sitter i soffan och funderar på vilken väg jag ska gå. Och helt plötsligt sitter jag med mer att göra än vad jag gjort på väldigt länge. Det lustiga är att jag ville bort från detta yrke, jag trodde verkligen inte att jag hade vad som krävdes. Men nu är det upp till bevis, och tydligen gör jag ju något rätt eftersom jag blev tillfrågad. För oavsett om jag känner personerna i fråga så skulle dom aldrig göra mig "en tjänst" om dom inte fick det dom ville ha. Det är ju trots allt deras jobb det handlar om. Det kan tyckas vara självklart, vilket det är på en bra dag. Men när självförtroendet tryter så måste jag säga det om och om igen till mig själv. Det spelar ingen roll om så hela världen säger dig en sak om du inte tror på det själv...

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'