lördag, november 29, 2014

organisera och strukturera

Det har varit fullt upp den senaste tiden. Jag vet inte riktigt var jag gör men dagarna går. Gjorde ett bra försök till att organisera min tid och det gick bra till en början. Sen dök det väl upp något som sabbade min strukturerade vardag och nu sitter jag här och vet inte riktigt vad som händer. Fast jag får ju dom flesta saker gjorda så det kan ju inte vara helt illa. Problemet är väl egentligen att jag är så rädda för att glömma bort något viktigt, eller att jag skulle skjuta upp saker lite för länge så att det blir lite sista minuten av allt. Det är jag väldigt bra på!

På söndag ska jag och syster hem till farmor och farfar för vårt årliga julmys så igår var det dags för julbak. Varje år när vi står där och bakar så tänker jag på när vi var små och bakade med mamma. Det var kul en liten stund, sen försvann min syster. Jag var lite duktigare så jag stannade väl en plåt till (som säkert mamma bidrog mest på), sen vek jag också av. Där stod stackars mamma med en stor degklump och var tvungen att baka ut resten själv. Haha, det är säkert mer regel än undantag hos alla som bakar med barn!


Lussekatter med vit choklad, mumisgare blir det knappast!

Nu ska jag jobba lite, eller ta tag i min examensuppgift (har inte bestämt vilket det blir ännu, hmmm) och ikväll är det glöggmingel hos min systers vän. Myspys!

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'